листя

Опис діяльності гуртка




НАПРЯМОК ДІЯЛЬНОСТІ ГУРТКА
"Історичне краєзнавство"
Історичне краєзнавство - сходинка до пізнання вихованцями рідного краю, реалізації інтересів у вивченні навколишнього середовища та історико-культурного надбання України та світу, формування туристських та краєзнавчих знань, умінь і навичок засобами позашкільної освіти.
Вихованці гуртка займаються вивченням пам’яток історії і культури, формують особистісне сприйняття дослідженого матеріалу, формують уміння досліджувати навколишнє середовище.
Навчаючись у гуртку "Історичне краєзнавство" вихованці навчились описувати краєзнавчі об’єкти, оформляти польовий зошит та щоденник досліджень за вибраною темою, орієнтуватися на місцевості за допомогою карти та компасу, встановлювати намет, розпалювати вогнище в різних погодних умовах, готувати страви в похідних умовах на вогнищі, долати природні перешкоди, дотримуватися основних правил техніки безпеки участі у туристських подорожах та змаганнях.
Вихованці гуртка вміють складати описи маршрутів 1 - 3 денного походу, беруть участь в екскурсіях, експедиціях, акціях, пошуковій та дослідницькій роботі.
Екскурсії та практичні заняття є обов’язковими та необхідними складовими навчально-виховного процесу. Вони передбачають створення умов для наближення змісту тем до реального життя. Необхідною умовою організації екскурсій і практичних занять на місцевості є дотримання санітарно-гігієнічних вимог та техніки безпеки.
При плануванні екскурсій, практичних занять, подорожей та змагань беруться до уваги сезонні зміни погоди, додаткові можливості для реалізації запланованих заходів під час канікул.
Для закріплення та реалізація набутих вихованцями знань, умінь та навичок у кінці навчального року проводиться літня туристсько-краєзнавча подорож (поза сіткою навчальних годин).
Важлива роль відводиться формуванню у гуртківців мовної культури, засвоєнню краєзнавчої термінології, практичних навичок роботи з краєзнавчим обладнанням, компасом, картографічними матеріалами, користування туристським спорядженням та обладнанням, виконання топографічних робіт, свідомого ставлення до власного здоров’я. 
Робота гуртка спрямована на виховання доброзичливості, вміння працювати в колективі.


МЕТА, ЗАВДАННЯ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ
Мета роботи гуртка: залучення дітей до місцевих культурних традицій і розвиток ціннісно-орієнтованої особистості, виховання патріотизму, формування громадянської самосвідомості через роботу гуртка «Історичне краєзнавство».Реалізація інтересів вихованців у вивченні навколишнього середовища та історико-культурного надбання України, формування краєзнавчих знань, умінь, навичок засобами позашкільної освіти.
Завдання гурткової роботи:
1) освітні: - розширити знання дітей з історії краю, його розвиток і культуру в різні періоди;
- навчити вести дослідницьку роботу з історичними джерелами;
2) розвиваючі: - розвивати вміння працювати з картою, різними видами документів, користуватися науковою літературою;
- вміння орієнтуватися в різних видах історичних джерел;
3) виховні: виховувати любов і прихильність до рідного краю, інтерес до духовної спадщини предків, повага до людини-трудівника



ФОРМИ, МЕТОДИ РОБОТИ ГУРТКА
Режим роботи закладу шестиденний, заняття проводяться в одну зміну. Заняття в гуртках «історичне краєзнавство» розпочинаються  з 15.00 години та закінчуються о 16.40 годині кожного вівторка, середи та п’ятниці. Гуртковою роботою охоплено 12 вихованців, віком від 13 до 16 років. Заняття ведуться українською мовою навчання. Упродовж навчального року вихованці мають канікули, визначені МОН України: осінні з 24 жовтня по 30 жовтня, зимові з 26 грудня по 09 січня, весняні з 27 березня по 02 квітня. 
У період канікул та вихідних днів проводиться організаційно-масова робота з вихованцями, залучаючи їх до участі в змаганнях, конкурсах, зльотах, походах, а також до інших форм змістовного відпочинку: оздоровчо-екскурсійних поїздок, експедицій, навчально-тренувальних зборів тощо. Працюючи з вихованцями намагаюсь у своїй роботі виконувати навчальний план та програму, давати знання. Перш за все враховую індивідуальні можливості, інтереси, нахили, здібності вихованців У гуртку здійснюю контроль за дотриманням вихованцями моральних, етичних норм поведінки. Постійно пропагую здоровий спосіб життя. Виховую  повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України.
При проведенні навчально-виховного процесу в гуртку та з метою ефективного засвоєння систематизованих знань, умінь та навичок використовуються засоби навчання відповідно до чинного Типового переліку навчально-наочних посібників і технічних засобів навчання, туристсько-краєзнавчих позашкільних навчальних закладів.
Постійно розвиваючи інтерес вихованців до занять в гуртку, необхідно не тільки урізноманітнити методи і прийоми роботи, поєднувати теоретичні та практичні заняття, але вміло їх чергувати: лекції змінювати екскурсією, переглядом діафільмів, прослуховування та обговорення доповідей, рефератів – походом або переглядом кінофільму, слайдів тощо. Таким чином, використовувані форми роботи гуртка «Історичне краєзнавство»: зустрічі зі старожилами, ветеранами, екскурсії, вечори, дослідницька робота та інші сприяють залученню дітей до місцевих культурних традицій і розвитку ціннісно - орієнтованої особистості.
Застосовуються різноманітні засоби навчання: наочні посібники, картографічний, роздатковий матеріал, технічні засоби навчання.
Поряд з груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота з гуртківцями, в тому числі при підготовці змагань, конкурсів, та інших масових заходах. Створюються умови для диференціації та індивідуалізації навчання відповідно до творчих здібностей, обдарованості, віку та психофізичних особливостей стану здоров’я дітей.
На заняттях гуртка використовують різноманітні методи навчання в залежності від віку гуртківців:
🔺пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, ілюстрація, дискусія та ін.);
🔺репродуктивні (відтворювальні);
🔻тренінгові (розвиток знань, набуття вмінь та навичок); 
🔺дискусійні;
🔻проблемно-пошукові (дослідницькі, пошукові) методи навчання. 
При проведенні практичних занять перевага надається краєзнавчим дослідженням та пошуковій роботі, рухливим іграм з елементами туризму, краєзнавчим дослідженням за природою, об’єктами та інше.
КРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ГУРТКА
Перевірка компетентностей вихованців здійснюється під час проведення практичних занять у формі змагань, вікторин, конкурсів, написанні дослідницьких робіт та відвідуванні екскурсійних об’єктів.
Ефективність засвоєння вихованцями краєзнавчого матеріалу досягається за допомогою методів, притаманним природничим наукам – проведення спостережень, екскурсій та походів. З вихованцями краєзнавчого гуртка, проводяться різноманітні екскурсії, експедиції, походи. Під час екскурсій, експедицій, походів здійснюється реалізація інтересів вихованців у вивченні навколишнього середовища та історико-культурного надбання рідного краю, та України.

Вихованці гуртка «Історичне краєзнавство» приймали участь у наступних заходах та конкурсах, зокрема:
●Всеукраїнська експедиція учнівської молоді «Моя Батьківщина –Україна (секція «Із батьківської криниці»)2011р.
●ІV обласний природничо-краєзнавчий зльот учнівської молоді 2011р.- комплексний залік - ІІІ місце
●Міська конференція юних краєзнавців «Мій рідний край» в рамках Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківшина- Україна» (секція «Живи, Земле»)2012р. - ІІІ місце
●V обласний природничо-краєзнавчий зльот учнівської молоді (географічний напрямок)  «Знай, люби, бережи» 2012р.
● «Кубок Енергодара 2012-2013 н.р.(молодша группа) ІІ місце
●Очний турнір для обдарованої молоді конкурс-захист звітів краєзнавчих експедицій «Олександрівські таємниці»-2012-2013р. призери
●Експедиція м.Запоріжжя Партизанська балка «Реконструкція бойових дій та з нагоди  70 – річчя визволення Запоріжжя від німецько-фашистських загарбників»2013р.
●Міський етап конкурс - виставка туристської та краєзнавчої фотографії «Туристськими шляхами (номінація «Я і моє рідне місто») –2013р.ІІ місце
●Краєзнавча експедиція до м. Запоріжжя. Відвідування музею козацтва на Запорізькій Січі, Комплекс Хортиці під відкритим небом, ретро- музей старих авто «Фаетон» 2013р.
●І-й етап «Краєзнавчого марафону - 2014» - конкурс «Юні топографи»
●ІІ-й етап «Краєзнавчого марафону-2014»- конкурс «Юні геологи та ґрунтознавці»
●ІІІ-й етап «Краєзнавчого марафону-2014» - конкурс «Юні ботаніки та зоологи»
●ІV-й етап «Краєзнавчого марафону-2014»- конкурс «Юні метеорологи та гідрологи»
●V-й етап «Краєзнавчого марафону - 2014» - конкурс «Контрольний природничо-краєзнавчий маршрут»
●Тиждень екології та краєзнавства ЦТКС, кожного навчального року
●Розважальна програма «Масляна неділя» 2015р.
●Чемпіонат Запорізької області зі спортивних походів серед учнівської та студентської молоді за 2014 рік (похід Запорізькою областю) - ІІІ місце серед пішохідних походів І ступеня складності
●Похід І ст. складності 2014р. (ст.Таврійськ Лиса Гора м.Василівка, замок Попова)
●Участь у акціях «Створи добро» , «Від серця до серця» та інщі
 ● «Кубок Енергодара 2014-2015 н.р.(молодша группа) І місце 
●Участь у екологічній акції Всесвітній День Землі, кожного навчального року
●Відкритий виховний масовий  захід присвячений 200 річчю з Дня народженння Т.Г.Шевченка «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття» 2014р.
●Екологічні та краєзнавчі експедиції,  по Запорізькій області
●Участь вихованців ЕЦТКС  в акціях милосердя Червоного Хреста, кожного навчального року
●Чемпіонат Запорізької області зі спортивних походів серед учнівської та студентської молоді 2014р.
●ІV обласний етнолого-історичний зльот учнівської молоді «Великий Луг», присвяченому 50-річчю створення історико-культурного заповідника на о.Хортиця 2015р.-ІІІ місце
●Похід І ст. складності 2014р. (Запорізька область р.Білозерка)
●VІІ обласний етнолого-історичний зльот учнівської молоді «Дослідники минулого», присвяченому 420-річчю від дня народження Богдана Хмельницького 2016р.
●Похід ІІІ ст.. складності 2016р.(Херсонська область Кінбурнська коса)

Дослідницькі роботи гуртка
●Обласний етап Всеукраїнського конкурсу експерементально- дослідницьких робіт із природознавства, краєзнавства «Юний дослідник» номінація «Народознавство, краєзнавство» «Рослини та тварини в українській символіці»
●Всеукраїнська трудова акція «Парад квітів біля школи»
●Міський етап Всеукраїнської експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна» секція «Живи Земле». «Історична та архітектурна пам'ятка села Велика Білозерка. Курган Цимбалка –ІІІ місце
●Міський етап Всеукраїнської експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна» секція «Живи Земле» Малобілозерська естетична гімназія-інтернат «Дивосвіт» -ІІІ місце
●Міський етап Всеукраїнської експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна» секція «Живи Земле». «Скіфський культурний спадок. Скіфська баба м. Енергодар».
●Міський конкурс Участь у міському конкурсі «Допоможимо зимовим птахам»
●Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина-Україна» «Визначні місця Великої Білозерки, пам’ятник Т.Г. Шевченку» –ІІ місце
●Всеукраїнський конкурс «Парки-  легені міст і сіл» - ІІ місце

● «Твої герої Запорізький край» - І місце

ПРАКТИЧНА ЗНАЧУЩІСТЬ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ

Відвідуючи гурток "Історичне краєзнавство" вихованці пізнають історію свіго рідного краю, реалізують свої інтереси у вивченні навколишнього середовища та історико-культурного надбання України та світу, формують туристські та краєзнавчі знання, уміння і навички. Вони також навчились самостійно збирати, аналізувати краєзнавчий матеріал та опрацьовувати дані спостережень, працювати з науково-популярною літературою, довідниками, та іншими джерелами історико-краєзнавчої інформації, після чого роблять ґрунтовні висновки.
Діти одержують знання про особливості рідного краю, оволодівають навичками пропагандистської та природоохоронної роботи, методикою історико-краєзнавчих досліджень, та краєзнавчих експедицій, здійснюють контроль за станом навколишнього середовища. Вихованці гуртка ознайомлюються з традиціями та культурою рідного краю.

ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК З БАТЬКАМИ ВИХОВАНЦІВ
У перші тижні занять проводяться батьківські збори, на яких розповідається про план роботи гуртка, розклад занять та особисте спорядження краєзнавця для практичних занять та подорожей. На протязі усього навчального року постійно відбувається взаємозв’язок та співпраця з батьками вихованців.





Анкета для батьків!



Комментариев нет:

Отправить комментарий